Колко вода трябва да пием?

Колко вода трябва да пием?

Колко вода трябва да пием?
Изискванията за количеството вода варират значително в зависимост от много фактори:
• Околни условия (напр. температура, влажност, надморска височина);
• Нива на активност;
• Пол;
• Възраст;
• Специални здравни или физиологични състояния (като например бременност)
Таблицата за обща справка по-долу показва стойностите на общия прием на вода за всяка възрастова група. Не забравяйте, че информацията по-долу се основава на референтни стойности, като се вземат предвид умерена температура на околната среда и умерени нива на физическа активност.

Възрастова група Подходящ дневен прием на вода
Бебета
0-6 месеца 680 мл/ден или 100-190 мл/кг/ден. От човешка кърма/адаптирано мляко.
6-12 месеца 0.8-1.0 л/ден. От човешка кърма/ адаптирано мляко и допълващи храни и напитки.
1-2 години 1.1-1.2 л/ден
Деца
2-3 години 1.3 л/ден
4-8 години 1.6 л/ден
Юноши/Девойки
9-13 години 2.1 л/ден/1.9 л/ден
14-18 години 2.5 л/ден/2.0 л/ден
Възрастни (мъже/жени)*
›19 години 2.5 л/ден/ 2.0 л/ден
Специални състояния
Бременни жени 2.3л/ден
Кърмачки 2.7л/ден

При физическа активност и в зависимост от вида на тази активност и околните условия, се нуждаете от повече вода в сравнение с референтните стойности, посочени по-горе, за да компенсирате водата, загубена основно чрез потенето.

По време на продължителни упражнения или излагане на топлина, което води до загуба на натрий чрез изпотяване, е важно да поемате не само вода, но също така натрий и други електролити, за да избегнете хипонатриемия, сериозно състояние, при което нивата на натрий в кръвта стават твърде ниски. Здравните експерти препоръчват на спортистите, които участват в събития, изискващи издръжливост и с продължителност над два часа, да консумират спортни напитки, съдържащи натрий, калий и въглехидрати4.