Моменти на хидратация

Моменти на хидратация

За да бъдете добре хидратирани през цялото време:
1Учене
Тъй като водата допринася за поддържането на нормални физически и познавателни функции, правилната хидратация е много важна по време на повишено умствено усилие, например, когато се учи за изпити.
Въпреки че мозъкът ни е само 2% от телесното ни тегло, той получава 20% от кръвообращението. При намаление на нивата на хидратация се намалява и обема на кръвта в тялото ви. Следователно нараства вероятността притокът на кислород и други жизненоважни хранителни вещества към мозъка да намалее. Ученето за изпити (в училище или в университета) може да бъде един много стресиращ и уморителен период, изискващ психическа концентрация в продължение на много часове. За да намалите колкото е възможно повече симптомите на умора, загуба на концентрация и дори главоболие, трябва да си осигурите балансирано хранене, добър сън, някакъв вид физическа дейност, когато не учите и, разбира се, да си осигурите добри нива на хидратация през целия ден.

За повече информация относно хидратацията, можете да посетите сайта на Европейския институт по хидратация (EИХ)www.europeanhydrationinstitute.org

 
2 Шофиране – Пътуване
Когато шофирате дълго време или на дълги разстояния, концентрацията и умствената бдителност са от ключово значение за безопасното пътуване. В много случаи вътрешността на колата се превръща в „обезводняваща” среда, било поради директното излагане на слънце, било поради сухотата на климатика. Бутилка вода или безалкохолна напитка близо до вас ще бъде удобно средство за хидратация по време на вашето пътуване. Подобни условия може да се очакват, когато пътувате със самолет, особено при полетите на дълги разстояния.

За повече информация относно хидратацията, можете да посетите сайта на Европейския институт по хидратация (EИХ)www.europeanhydrationinstitute.org

 

3 Физическа активност
При физическа активност и в зависимост от вида на упражненията, тялото губи по-бързо и повече вода, най-вече чрез потенето. За упражнения с продължителност по-малка от 30-40 минути, е подходящо да пиете вода преди и след упражненията. Но когато се занимавате с физически упражнения с продължителност над 30-40 минути, може да се наложи да се хидратирате и по време на упражненията. В такива случаи спортните напитки (които осигуряват вода, въглехидрати и електролити) може да ви дадат по-ефективна хидратация. За хората, ангажирани в продължителни интензивни физически упражнения, спортните напитки (въглехидратни електролитни разтвори) допринасят за поддържането на издръжливостта по време на продължителна тренировка и повишават усвояването на водата по време на физическите упражнения.

За повече информация относно хидратацията, можете да посетите сайта на Европейския институт по хидратация (EИХ)www.europeanhydrationinstitute.org

4 На работа
Дългите работни часове, стресът, дългите пътувания до и от работното място, сухият въздух от климатика или отоплението може да повлияят върху нормалното функциониране на организма и да увеличат загубата на вода, дори и когато няма забележимо изпотяване.
По-специално, при извършване на ръчен труд вашето тяло губи дори повече вода, понякога за продължителен период от време. Следователно хидратацията е също толкова важна за служителя в офиса, колкото и за работника, който извършва ръчен труд. Предвид факта, че може да срещате затруднения с достъпа до вода или напитки в работната си среда, винаги носете със себе си бутилка вода или напитка (в чантата си, на бюрото си, с храната за обяд, в колата си и т.н.)
За повече информация относно хидратацията, можете да посетите сайта на Европейския институт по хидратация (EИХ)www.europeanhydrationinstitute.org